Bedrijfsadvies

• Persoonlijke aandacht
• Flexibel
• Begeleiding en ondersteuning
• Eerlijk en deskundig
• Eén contactpersoon
3.png

Bedrijfsadvies - Hulp bij starten bedrijf

Overweegt u ook om zelf een bedrijf te starten? Dan kunnen wij u van dienst zijn. In twee of eventueel meer gesprekken gaan wij antwoord geven op alle vragen die er zijn bij de start van uw bedrijf. Verder bepalen we samen met u of uw doelstellingen haalbaar zijn. Nieuwe technieken, markten en overheidsregels volgen elkaar steeds in snel tempo op. Waarop wilt u anticiperen? Wanneer moet u ingrijpen? Wat heeft u allemaal nodig? Bij het uitzetten van de juiste koers en doelgericht blijven ondernemen treden de bedrijfsadviseurs van Het Bedrijfshuis graag voor u op als hulp, om u de weg te wijzen. U krijgt van ons adviezen waar u echt iets mee kunt en praktische hulp bij de uitvoering daarvan. Bedrijfsadvies is een breed begrip, daarom is dit onderverdeeld in een aantal specialisaties:

  • Bedrijfsvoering en strategie
  • Subsidie en Financiering
  • Personeel en organisatie
  • Bedrijfsovername en - opvolging
  • Vastgoed en onteigening
  • Ruimtelijke ordening en milieu
  • Franchise
Dit zijn zomaar wat zaken waarmee u als (startende) ondernemer te maken kunt krijgen. Denk maar eens aan onder welke rechtsvorm u uw bedrijfsactiviteiten uitvoert. De keuze van rechtsvorm heeft zowel civielrechtelijk (zoals aansprakelijkheid) als fiscaalrechtelijk veel invloed. De rechtsvorm moet gebaseerd zijn op uw wensen voor en ambities met uw onderneming. In de loop der tijd kan aanpassing van de rechtsvorm wenselijk of zelfs noodzakelijk zijn.

Kennismaking met één van onze bedrijfsadviseurs

Gratis eerste gesprek

Om te bekijken wat Het Bedrijfshuis voor u kan doen, vindt er altijd een eerste kennismakingsgesprek plaats. Dit is bewust zeer laagdrempelig opgezet: u maakt nog geen kosten. Het gesprek is geheel vrijblijvend en u profiteert direct van gratis bedrijfsadvies. Als blijkt dat er een klik is en Het Bedrijfshuis kan u verder helpen, dan worden alle kosten vooraf inzichtelijk gemaakt. Met een scoringspercentage van maar liefst 94% is dit vrijwel altijd het geval.

Tweede gesprek

Indien u uit een loondienst of een uitkeringssituatie komt bent U gewend om een loonstrook te krijgen. Voor u is het belangrijk om te zien wat u netto overhoudt. Het Bedrijfshuis vertaalt uw plannen als zelfstandige in een soortgelijke loonstrook, waar het netto plaatje centraal staat. Zo heeft u een referentiepunt waarbij het gemakkelijker wordt om beslissingen te nemen, die belangrijk zijn voor uw toekomst als zelfstandige ondernemer. Ook voor de niet starters onder u kan deze tool nuttig zijn en bent u beter in staat om belangrijke beslissingen te nemen.

19.png

Loonstrook voor ondernemers: inzicht in inkomsten

Waar het voor veel (startende) ondernemers aan schort, is een gebrek aan inzicht in netto inkomsten. Zeker voor de ondernemers die vanuit een uitkering of vaste aanstelling komen, is het omschakelen. Zij zijn gewend om iedere maand een vast bedrag te verdienen. Voor ondernemers ligt dit anders. De ene maand is de andere niet. En dat maakt plannen lastiger.

Het Bedrijfshuis heeft een loonstrook voor ondernemers ontwikkeld. Met deze tool zien ondernemers eenvoudig en overzichtelijk wat zij maandelijks netto kunnen verdienen. Dit geeft niet alleen een hoop rust en zekerheid, het stelt ondernemers ook in staat om een betere financiële planning te maken.

Risico's in beeld

Wij zijn in staat om aan de hand van ons eerste gesprek voor u een loonstrook te creëren. U krijgt dan een indicatie van wat u netto overhoudt als potentiële zelfstandige. Zo kunt u een vergelijking maken tussen uw oude en nieuwe situatie. Afhankelijk van de geprognosticeerde resultaten wordt bekeken of het zinvol is om te starten en worden de risico's in beeld gebracht. Tevens wordt gekeken welke risico's afgedekt kunnen worden. We denken met u mee in oplossingen en ondersteunen u op het gebied van: 

  • Bedrijfsadvies
  • Administratie 
  • Ondernemingsplan
  • Leasing
  • Marketing
4.png

Risk Management

Uw bedrijf heeft te maken met een grote diversiteit aan risico’s. Samen met u inventariseren wij deze risico’s en doorlopen het bedrijf van A tot Z. De inventarisatie behelst o.a. algemene voorwaarden, uw vaste kosten (zoals huur-, arbeids-, leasecontracten, verzekeringspolissen, abonnementen), energieleverancier en communicatie.

Het uiteindelijke doel is dat uw risico’s juist bij uw boekhouder en assurantietussenpersoon worden afgedekt tegen de daarvoor tegenoverstaande kosten. Hierin zitten ook de besparingen die wij voor u realiseren. Ook op het gebied van energie, lease, communicatie bent u bij ons op het juiste adres. Een inventarisatie is kosteloos, binnen een uur gedaan. Maak daarom geheel vrijblijvend een afspraak.